Den 8. november var medlemmer og andet godtfolk inviteret til en hyggelig aften med Jacob Birkler og Trialka Trio i Sønderjyllandshallen i Aabenraa.
Det blev en virkelig god musikalsk aften, men også en aften hvor Jacob Birkler udfordrede os på den gode måde.

Der kom ikke så mange til arrangementet som vi godt kunne have ønsket os, og det kan der være flere gode grunde til. Vi havde sendt pressemeddelelse ud til mange aviser, men den blev ikke trykt, så vidt vides kun i Sønderborg, måske har det kommende valg haft indflydelse derpå. Det kan også være at nogle af vore medlemmer har tænkt det var et lidt tungt emne der var på programmet: ”Med livet og døden i egne hænder”.
Trialka Trio spillede musik for enhver smag, det blev en bred vifte af dejlige musikstykker, meget dygtigt fremført. Jeg tror såmænd der var nogen der sang med på de gamle kendte melodier, så en dejlig optakt til en spændende aften.
Jacob Birkler er et karismatisk menneske, og en meget dygtig foredragsholder, han forstår virkelig at få tilhørerne med, og han forstår at involvere tilhørerne ved at stille spørgsmål.

Han fortalte blandt andet om, hvordan og hvorfor han selv havde ændret mening med hensyn til aktiv dødshjælp.
Han brugte ofte ordene ”Etik handler om optik”, ”Værdighed ligger i øjnene der ser”, og ligeledes sagde han mange gange, ”KAN VI, SKAL VI, BØR VI” og ”frem for alt, skal vi se os godt for” .
En aften der satte en masse tanker i gang, om alt det vi troede vi vidste, og tanker om hvor stor betydning vores sprogbrug i hverdagen har.
En aften med meget stof til eftertanke!
Stort tak til Jacob Birkler og Trialka Trio!