For at gøre opmærksom på Støtteforeningen for HospiceSønderjylland havde vi som et nyt initiativ en informationsstand i forbindelse med Oldtimerløbet i Gråsten.

Oldtimerløbet var et imponerende skue med over 1000 tilmeldte køretøjer – biler, motorcykler, knallerter, lastbiler og traktorer. Se mere på www.oldtimerlobet.dk.

Flere end 6000 personer fandt vej til oldtimerpladsen for at beundre de flotte køretøjer, og en del af dem besøgte også os og hørte om Støtteforeningen.

Vi havde lavet en lille konkurrence, og de heldige vindere blev:

1. Jette Dreier           – en blomst i krukke fra Blomstertorvet i Gråsten
  2. Margit Petersen   – et gavekort og lidt sødt til tanden fra 2 Dreams Gråsten
  3. Jens Christensen  – en kaffemaskine sponsoreret af Støtteforeningen

Vi siger tusind tak til Blomstertorvet og 2 Dreams for gaverne.

På Oldtimerløbet ventede der Støtteforeningen en stor overraskelse. Oldtimerløbet blev i år afviklet for 30. gang, i den anledning havde arrangøren, Lions Club Broager- Gråsten, stiftet en jubilæumspris på 30.000 kr., som vi havde søgt. Glæden var stor, da det viste sig, at Støtteforeningen for HospiceSønderjylland var modtageren af denne jubilæumspris. Vi er dybt taknemmelige over denne flotte anerkendelse af vores arbejde. Vi retter hermed en stor tak til Lions Club Broager-Gråsten. Denne pris vil virkelig gøre en forskel i vores arbejde for patienter, pårørende og personale på Hospice Sønderjylland.

John Erendal

30.05.2022