En af bestyrelsens fornemste opgaver er at vedligeholde og opretholde en god skare af medlemmer. Vi har i et par måneder arbejdet på et projekt, hvor vi vil synliggøre os selv, og på den måde forsøge at hverve nye medlemmer.

Uden medlemmernes støtte og kontingent, ville vi ikke være i stand til at hjælpe Hospice Sønderjylland som vi gør i dag.

Kontingentet er på kr. 100.- årligt, det lyder ikke af meget, men når vi er mange, bliver de til en stor pose penge vi kan donere.

Vores økonomiske råderum, tilgodeser patienter, sygeplejersker, køkkenet og de frivillige, alle personalegrupper på Hospice Sønderjylland kan søge om støtte.

Det er ikke altid nemt at få nye medlemmer i en støtteforening for et hospice. Mange synes det er sorgfuldt at tænke på og tale om hospice. Det er det også, men vi ved, at det nytter, at man på Hospicer gør en uvurderlig forskel.

Her i tiden med Corona, har bestyrelsen for Hospice Sønderjylland været udelukket fra mange aktiviteter, men det betyder ikke at vi ikke har arbejdet for sagen hver for sig.

Jeg kan kort nævne, at arbejdet med at finde ambassadører ser ud til at bære frugt, men mere herom senere.

Som nævnt tidligere i artiklen, har vi også støttet Anne og pigerne i køkkenet når de har haft behov for f.eks. maskiner til at lette deres hverdag. Den sidste store investering, er en robotblender der kan blende maden til patienterne, og Anne stråler når hun fortæller hvor meget godt der kan laves til patienterne med den maskine.

Vi har valgt at bruge Anne og køkkenets behov i vores nye kampagne, som ganske kort går ud på at lave en udstilling med plakater og oplysninger om medlemskab af støtteforeningen.

Vi vil udstille i tomme butiksvinduer i flere byer for at synliggøre os selv.

Vi vil vise hvem vi er, og hvordan kontingentet på 100.- kr.  blandt mange andre ting bliver brugt.

HUSK, KÆRE MEDLEMMER, I MÅ MEGET GERNE BIDRAGE MED AT SKAFFE NYE MEDLEMMER, I ER GODE AMBASSADØRER FOR SAGEN, OG VI VIL VÆRE MEGET TAKNEMMLIGE FOR HVERT ET MEDLEM VI FÅR.

Gitte Elmelund Mørch